detarettstortliv

Beväpna dig med vingar

Cornelis Vreeswijk-från fångarna på kumla

Kategori: Allmänt

Efter en massa regnande, tog värmen och solen över igen. Fram tills igår tyvärr. Men jag antar att jag snart får acceptera att sommaren är slut för i år. Fast jag gillar hösten. Den är mysig, värmeljusvänlig & närmre jul.
 
Jag har egentligen ledig helg nu, men jobbade ändå idag mellan 6-11.30. Efteråt stack jag & Robin till byn, för att dra på loppis med Annastar. Jag har aldrig riktigt varit på loppis, & har ibland en jobbig känsla kring begagnade saker. Typ sängar, kläder, soffor & textiler överlag som är nära kroppen. Förstå mig inte fel, jag skänker bort massor & tycker återbruk är världsbäst, men jag själv bäddar gärna inte sängen med sängkläder någon okänd människa använt. Tycker dock det är super att det finns folk som inte alls känner såhär, bigup!
Iallafall, jag har länge letat efter en nice kökslampa, då jag sedan jag flyttade in här (oktober -15), haft en groteskt ful lampa som jag hittade i källaren hos pappa, när jag var i akut behov av ljus haha. Idag hittade jag en, & jag blev superglad! Har nu torkat av den, & Robin har hängt upp den, shiiiiit så nöjd jag är haha. Loppis ska jag på fler gånger.
 
Iallafall, Maddes mamma fyllde år häromdan, så jag gjorde en passionmoussetårta till henne.
 
Kommentera inlägget här: