detarettstortliv

Beväpna dig med vingar

Optimistisk?

Kategori: Allmänt

Vet inte om jag ska vara glad över att det snart är sommarlov, men jag antar det.
Igår vinkade jag adjö till min praktikplats & välkomnade jobb! Känns megabra faktiskt. Efter jag slutat igår väntade jag på min käre påg, som jag lovat bjuda på en frapino, mums. Efteråt åkte vi till Väla för jag skulle köpa en elvisp (eftersom ingen i min familj mer än jag rör min It's Kitchen). Vi kollade runder på Elgiganten & Media Markt lite innan jag bestämde mig. Vi blev båda helt galna när vi kollade på massa häftiga köksmaskiner, mixers, blenders osv... Flyttar vi ihop kommer köket vara fullt med saker! Saken är ju den att vi båda tar studenten om ett år, så kan ju önska mig massor då. 
På tal om studenten... Idag slutade jag tio minuter innan mitt tåg gick, så jag missade det. Var runder lite i stan och kollade på alla som skulle på bal. Helt sjukt hur fina människorna var. Trots detta är jag inte sugen att gå på min egen bal. 
Dock är jag sugen på att få blommor...): 
Jag har fått en riktig bukett en gång i mitt liv, den var av mitt ex. Ett tag efter han dumpat mig ångrade han sig och försökte muta mig med saker, bland annat den buketten. Jag förklarade för honom att han inte kunde köpa min kärlek, men jag kan erkänna att jag blev lite glad. Fina buketter & julgranar är nog de "materiella ting" jag mår bäst av att se på. Detta är ingen pik till någon (så alla förstår rätt)... Men jag blir så deppig ibland när jag ser någon som köpt världens bukett. Jag kan tänka mig hur lycklig personen som får den kommer bli. Jaja, jag får väl köpa en stor bukett med blommor till mig själv & skriva "Hoppas du får en bra dag" på kortet. Usch, nej jag orkar inte mer. Tror jag ska gå och lägga mig, eller något annat som gör att jag inte behöver tänka så mycket. 
 
~Men du känner ingenting, du som skriver om vad kärlek är
Kommentera inlägget här: