detarettstortliv

Beväpna dig med vingar

Boktajm

Kategori: Allmänt

Såja, nu är det väldigt längesen som det kom ett bokinlägg, även om jag läser hela tiden. Har bara glömt bort det helt enkelt. Känner dock inte alls många som faktiskt gillar att läsa, men det är väl en smaksak. Jag har alltid tyckt om att läsa och har alltid haft lätt för det. Nu, boken. Boken är den sista i Jonas Gardells triologi "Torka aldrig tårar utan handskar". Jag tror dom flesta hört talas om dessa böcker, eller sett tvserien som gick. Jag har läst väldigt mycket av Gardell, då han har ett fantastiskt sätt att skriva & förklara på. 
 
Denna triologi är något speciellt, den är otroligt vacker skriven. Även om jag själv inte var född när boken utspelar sig, känner jag skam för hur bokens karaktärer blev bemötta. Hur Sverige såg på homosexuallitet och hur dom uttryckte sig i tidningarna. Jag känner skam för hur vi i detta land behandlar människor som inte tycker, känner, pratar eller ser ut som "medelsvensken". 
Jag vill ge Jonas Gardell en fet big up för dessa böcker, som både fått mig att gråta, skratta och fundera över livet. Tack. 
 
 
~Mänsklig kärlek har många uttrycksformer.
Den kan vara våldsam & passionerad.
Den kan vara stilla & anspråkslös.
Den kan vara jublande & tragisk.
Den kan vara vånda & lidande.
Den kan vara patetisk & till och med en smula löjlig.
Men en sak kan den aldrig vara; den kan aldrig vara skamlig.
 
Kommentera inlägget här: